torsdag 17 mars 2011

En bok du tyckte om förr men inte tycker om längre

Det är väldigt sällan jag ändrar mig när det gäller böcker men ett undantag är faktiskt P.C. & Kristin Casts "Vampyrens märke". Inte så att jag ogillar den nu men jag har liksom ändrat mig. Eller... om jag försöker reda ut det lite bättre. Jag läste "Vampyrens märke" och Richelle Meads "Törst" väldigt tätt inpå varandra och direkt efter tyckte jag mycket bättre om märket än törsten. Det är det här och det här inlägget bevis på. Antagligen för att märket var så lättläst och jag fastnade och ville bara läsa på. Törsten var det lite mer motstånd i, det tog emot och jag var tvungen att pressa mig själv lite mer innan jag kom in i den. Men efter några månader så kom jag nog fram till att törsten hade lite mer - mer innehåll, mer som jag kommer ihåg, mer intressant. Märket var liksom lite mer nöje för stunden som inte bet sig kvar. Och nej, jag läste aldrig del två av någon av serierna.

/Anna

Inga kommentarer: