tisdag 19 januari 2010

Livet som märkt

Jag måste erkänna att jag var lite skeptisk till "Vampyrens märke" av P.C. & Kristin Cast (mor och dotter) men efter lite läsning fastnade jag totalt! Och efter att ha pratat med både elever och en lärare visar det sig att det inte bara är jag som gjorde det.

Zoey bor tillsammans med sin mamma och mammans otroligt osympatiska man. Men en dag förändras allt. Hon blir märkt som blivande vampyr. Alla vet att om det händer måste man så fort som möjligt bege sig till Nattens hus där man ska gå i skola och så småningom kanske bli vampyr. Om man inte tar sig dit kommer man att bli sämre och sämre och till slut dö. Zoey lyckas, med hjälp av sin mormor, ta sig dit och snart börjar ett helt nytt liv för henne. Allt som var förut är borta och nätterna är nu fyllda med intressanta lektioner, nya vänner, snygga Erik Night och ganska hemska Afrodite. Och dessutom verkar det som om Zoey inte bara är ännu en vanlig blivande vampyr utan att det är något speciellt med henne...

Nu när jag har läst klart första boken måste jag tyvärr stå i kö och vänta på nästa del för självklart ska jag fortsätta läsa om Zoey och allt som händer henne. Gör det du också!

/Anna

Inga kommentarer: