tisdag 29 mars 2011

Favoritbok som du äger

"Var är min syster?" av Sven Nordqvist. Utan tvekan. Det här kanske verkar vara en bilderbok men jag anser bestämt att det är en bok för alla, vilken ålder du än är. Den är så fantastiskt intressant och rolig. Man kan sitta hur länge som helst och titta på ett enda uppslag och se fler och fler detaljer hela tiden. Tanken är att man ska leta efter systern som ska finnas någonstans på varje uppslag (jag har hittat henne på alla utom ett) men i jakten efter henne ser man massor med annat.

Jag önskade mig den i julklapp av några vänner för några år sedan och de bara kollade knäppt på mig. Typ "en barnbok? Jaja, du är ju bibliotekarie så vi förstår kanske att du är lite konstig." Men de missade nog att kolla i den för den är underbar och jag säger "Sven Nordqvist är ett geni!" Han har gjort massor med annat men i den här boken så visar han hur bra han är. Kolla in alla bilder, gärna tillsammans med andra (det blir mycket roligare då) och njuuuut!


/Anna

Inga kommentarer: