tisdag 22 mars 2011

Din favoritförfattare

Jag har egentligen ingen favoritförfattare. Men det finns vissa författare som skriver böcker som jag ser fram emot väldigt mycket, eller vissa av deras böcker i alla fall.

Dessa är:
- Mårten Sandén och hans Jannike-böcker
- David Levithan
- Ingrid Olsson
- Martin Widmarks David och Larissa-böcker
- Lena Ollmarks Krabbsjögrund-böcker

David Levithan är helt underbar. Som författare alltså, vet inget om honom privat. Han har skrivit flera böcker tillsammans med Rachel Cohn, till exempel "Nick & Norahs oändliga låtlista" som jag har älskat ihjäl här och som jag har tjatat om så länge så jag nääästan blir less på mig själv. De har precis kommit ut med en ny bok - "Dash & Lily's book of dares" som jag med största sannolikhet kommer att läsa inom en väldigt snar framtid. Hoppas att den kommer ut på svenska också - snart! Sen har jag också läst "Ibland bara måste man" som han har skrivit utan medförfattare.

Ingrid Olsson har jag aldrig tänkt på som en av mina favoriter men jag har läst varenda bok hon har skrivit och tyckt om dom allihopa så när jag tänker efter så är hon nog en favorit.

/Anna

Inga kommentarer: