fredag 25 mars 2011

En bok som du blev besviken på

Jag blir ganska ofta besviken på böcker. Man kanske har gått och väntat och känt lite spänning inför en bok och så var den inte alls lika bra som man trodde att den skulle vara.

Men på senare tid så är det nog ändå "Revolt" av Suzanne Collins som har varit lite av en besvikelse. Jag älskar verkligen Hungerspelstrilogin och tycker nästan att tvåan är bättre än ettan men när jag kom fram till trean (Revolt alltså) så blev det lite av ett antiklimax. De två första var ju så oerhört bra och nu skulle allt avslutas och knytas ihop och man skulle få reda på vem som överlever och inte, vem Katniss väljer och... ja ALLT skulle bli sagt. Och det är nog det som är problemet, att allt måste bli sagt och gjort. Boken blir för mycket samtidigt som den liksom blev lite seg, det tog tid innan det blev action.

Jag ångrar inte att jag har läst den för jag ville verkligen veta vad som skulle hända men det är ju alltid synd när en bok inte riktigt kan leva upp till de förväntningar man har på den.

/Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med dig, hade för höga förväntningar eftersom de två första var så himla bra! ;o blev tyvärr en besvikelse...