tisdag 10 mars 2009

En annan åsikt

Johan och jag har lite olika åsikter om en bok men det är ju bara trevligt att alla inte håller med varandra hela tiden. Eller vad tycker ni?
Här är det Johan har skrivit:

Jag har nu läst boken Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn? som Anna har tipsat om här och vi har lite olika uppfattningar om boken. Anna skriver bland annat "Boken har korta kapitel men de innehåller så mycket." men det skulle jag inte hålla med om. Boken har för korta kapitel som ibland bara är en mening och det finns inga miljöbeskrivningar och man hänger inte riktigt med när flera timmar bara blir en mening och nästa mening är en ny dag, en ny händelse och en ny halv beskrivning.

Något som var bra med boken var det att den var lätt att tugga sig igenom vilket var skönt att få göra en gång, jag lånade boken i fredags och lämnade tillbaka den idag och även om det verkar negativt med en bok som du lätt tuggar dig igenom så är det ändå ganska skönt att läsa och boken blir i en bekväm storlek som är en bonus.

Men om jag nu ska runda av det här så tycker jag att boken var för kort men om du som anna gillar att läsa korta böcker så kan du ju prova, min smak kan ju bara stå för mig.

/ Johan

Inga kommentarer: