måndag 13 juni 2011

Sommarlov+läsning=sant

Imorrn är det skolavslutning här på skolan. Idag var alltså sista "vanliga" skoldagen (nja, så vanlig var den egentligen inte men ni vet vad jag menar...) och jag tycker alltid att det är lika roligt sista veckan eller så innan avslutning för oj, vad man märker att folk lånar. Det bara forsar in böcker och så är det många som måste låna så att det räcker över sommaren. Det känns lite svettigt (men mest kul) när någon kommer in och säger "jag vill ha tips på bra böcker, jag behöver 10 stycken". Och så går dom härifrån med en jättetrave med böcker. Nästan inga av mina favoritböcker finns kvar i hyllan för dom har jag tipsat om. Hungerspelsböckerna är så klart utlånade. Varenda bok i varenda del i serien! Den har ett eget liv.





Sen är det alltid lika roligt när man får börja dela ut "Sommarboken" som vi har här varje sommar i Haninge. Det är ett häfte som man tar med sig hem, läser minst fem böcker och skriver om dom. Sen när man tar med sig häftet tillbaka så får man välja en bok. Lämna måste man göra senast 1 september. Kom in och hämta på något av biblioteken i Haninge!


Själv ska jag gneta på med jobbet några veckor till men kommer nog ta en paus från bloggandet. Men om jag läser en riktigt bra (eller dålig) bok kommer jag nog inte kunna hålla mig ifrån att blogga så vi ses kanske i sommar.



Glad sommar!

Och glöm inte att läsa!


/Anna

Inga kommentarer: