onsdag 23 februari 2011

Bokcirkel - återkomsten

Nu när jag äntligen är tillbaka i Brandbergen (har ju varit på utflykt i Västerhaninge i ett halvår ungefär) så träffades vi äntligen i bokcirkeln igen. Mysigt tycker jag! Synd bara att Johan och Jennifer inte kunde komma. Men vi andra babblade på som vanligt, ibland i mun på varandra. Jo, och så har vi ju en ny medlem! Välkommen Totte! Jag lyckades visst sno med mig honom från Västerhaninge på nått sätt.

Vi pratade om lite allt möjligt men framför allt så var det hård kritik från Laura, Deniz och Etienne mot House of night-serien av Kristin och P.C. Cast. De tycker att tredje boken ("Utvald")var så oerhört dålig att den knappt gick att läsa, en rejäl störtdykning för serien. Linnea håller med om att trean är lite för mycket men att serien faktiskt blir bättre i de andra böckerna.

Däremot tyckte Laura, Linnea och Etienne "Blod och choklad". Jag kunde inte låta bli att säga vad jag tyckte. Om ni inte redan läst det så kan ni kolla här.

Vi pratade om att vi ska göra topplistor. Kanske månadens böcker enligt bokcirkeln? Till nästa gång ska vi ha skrivit upp en topplista själva och så ska vi försöka göra en topplista enligt bokcirkeln. Typ, det här måste du läsa! Och ska vi sätta upp den på biblioteket.

Till nästa gång ska vi också fundera på vilka nya medlemmar det kanske finns på skolan. När det är dags för skolavslutning förlorar vi nämligen fyra medlemmar (de kommer att vara djupt saknade) och vi blir bara fyra kvar så vi behöver några nyisar.

Det pratades också Sherlock Holmes, musik, dans och lite matte. Men faktiskt inga killar den här gången. Har det hänt nåt när jag var borta?

/Anna

Inga kommentarer: