onsdag 20 oktober 2010

Sekt?

Snart är det dags för mig att ge mig iväg till bokförlaget Rabén och Sjögren för att prata om Sarah Dessen med andra. Dessa andra är Sarah Dessen-älskare och det känns lite som att svära i kyrkan, men jag har faktiskt inte läst något av henne (än) och ändå ska jag gå dit. Jag ser fram emot det, för de som jag känner som ska dit är snälla men det är fortfarande så att jag inte har läst något av Sarah Dessen. Jag håller på, men är inte färdig, med "The truth about forever" och jag hoppas verkligen att ingen kastar onda blickar på hon som ännu inte har läst någon bok (jag, alltså!).

Jag kanske måste förklara... Sarah Dessen är en ungdomsboksförfattare som alla som har läst henne bara älskar, lite lätt fanatiskt känns det som. Men samtidigt vill jag gärna gå med i Sarah Dessen-sekten för om hon är bara hälften så bra som alla säger så är hon bra! Hon har skrivit en hel bunt med böcker på engelska men det är först i år en bok på svenska har kommit ut. Den heter "Mycket mer än så". Om jag tycker om den jag läser nu kommer jag nog att läsa den också. Jag bloggar mer om "The truth about forever" när jag har läst klart den. Håll tummarna för att den är så bra som jag hoppas (den är det än så länge)!
/Anna

Inga kommentarer: