måndag 19 oktober 2009

Skräck+ursäkt

Det var länge sen jag skrev något och jag kan bara skylla på att jag har haft enormt mycket att göra. Framför allt många böcker att läsa. Så det är inte det att jag inte har läst, bara det att jag inte har haft tid att skriva om de böcker jag har läst.

En av de böckerna är Andrew Nances "En natt på Daemon Hall". Storbritanniens största skräckförfattare Ian Tremblin har startat en skrivartävling där fem ungdomar har "gått till final". De fem ska tillsammans med Ian Tremblin tillbringa en natt på Daemon Hall, ett känt övergivet gammalt skräckhus, där de ska berätta sina egenskrivna skräckberättelser för att förhoppnings vinna och få sin berättelse publicerad. Problemet är bara att Ian Tremblin inte har förstått hur ondskefullt huset han har valt verkligen är och deltagarna i tävlingen börjar försvinna...

Det är en fantastiskt läskig bok men oerhört bra. Inte nog med att man får en väldigt bra skräckberättelse i sig får man också läsa alla deltagarnas berättelser allt eftersom de läser upp dom för de andra. Allt som allt, tio skräckisar i en! Kan det bli bättre?! Om du vill bli rädd - läs den här boken!

/Anna

1 kommentar:

Fyrväktarna sa...

Jag tyckte särskilt att berättelsen om chat-mördaren var skrämmande. Till och med så att hjärtat slog lite snabbare!
/Maria