torsdag 12 augusti 2010

Ännu ett bokomslag (eller två).

Här har det varit semestertider, som ni säkert har märkt. Vääääldigt länge sen jag skrev något. Det har inte blivit så himlans mycket läst under sommaren tyvärr. Jag tror att alltid att jag ska hinna med så många böcker och så slutar det med att man bara ligger och kollar på Tour de France. Men jag lovar att det blir fler böcker här på bloggen framöver!

Idag gick jag förbi vår pockethylla och ser en bok som jag tycker att jag känner igen omslaget på. Jodå, omslagsbilden till "Fågelvägen" av Ann-Marie MacDonald har blivit återanvänt till Ingela Magners "Åskans döttrar". Kolla här nedanför! Jag har ju tidigare skrivit om en annan bild som har använts på flera olika böcker här men nu börjar jag fundera på hur vanligt det egentligen är...
/Anna

3 kommentarer:

Fyrväktarna sa...

Ååh, du har räddat min dag!! Jag har verkligen letat efter vilken mer bok som har den bilden förutom Åskans döttrar. Såg den en gång men tappade bort det och har gått och stört mig sedan dess. Äntligen!

Ja, man börjar verkligen undra hur vanligt det är..

/Maria

Sandra sa...

Jag har hittat ytterligare ett bokomslag med flätflickan! Hoppas det är ok att jag "snodde" Fågelvägen från dig och länkade till ditt inlägg.

Bokbrand sa...

Sandra: Det är helt ok. Och så fick jag hitta till dina bloggar också. Tack!

/Anna