torsdag 4 mars 2010

En nygammal upptäckt

På mitt bibliotek har Kate Canns Colette och Art-serie varit väldigt populär, väldigt länge och jag har tänkt att jag ska läsa böckerna ganska länge men ni vet ju hur det kan vara, det blir inte riktigt av. Men nu har jag äntligen läst första delen "Diving in" ("Dyk i" på svenska) och tyckte om den väldigt mycket.

Den fina kärlekshistorien, Colettes mysiga och bullriga (och lite pinsamma) familj, Arts ganska kyliga familj, Colettes grubbel inför vad hon vill och vad Art vill och man vill så himla gärna att det ska ordna sig för dom men oroar sig för att det kanske inte gör det. En liten berg-och dalbana för man vet aldrig riktigt vad som ska hända mellan dom. Och det är ju inte slut än, för nu måste jag ju ta mig tid att läsa de andra två delarna ("Djupt vatten" och "Över ytan") så att jag får reda på hur det går för Colette och Art.


/Anna

Inga kommentarer: