fredag 8 april 2011

Din favoritbok genom alla tider

Sista inlägget blir även det ett delat inlägg.

Per Nilssons "Hjärtans fröjd" läste jag för 7 år sedan och rekommenderar den fortfarande och den verkar gå hem hos eleverna. En riktigt fin kärlekshistoria som är skriven på ett speciellt sätt. Jag tycker om att han har skrivit utifrån sakerna som finns i kärlekshistorien och att han på det sättet berättar vad som händer tjejen och killen.


Art Spiegelmans "Maus I & II" är två böcker som jag tycker att alla måste läsa någon gång i livet. Handlar om Arts pappa och hur han genomlevde förintelsen. Men den handlar lika mycket om Art och hans pappa och deras jättejobbiga relation med varandra (pappan är en riktig surboll om man säger så). "Maus" är tecknad och Art har ritat alla judar som möss och nazisterna som råttor. "Maus" är helt fantastisk och jag läser om den då och då.


Den här måste ALLA läsa! (Någon gång.)


Så, det var sista inlägget i 30 dagar av böcker. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle klara av det till slutet. Och jag tyckte att det var riktigt roligt! Sen är jag lite stolt över att jag bara passade på två stycken inlägg. Nu blir det bara "vanligt" bloggande, vilket nog kommer att kännas lite tråkigt.

/Anna

Inga kommentarer: